Rapoartele sunt pachete de situatii pe o anumita tematica (ex. situatia conturilor, facturi neincasate etc.), elaborate in vederea vizualizarii si studierii pe ecran, pentru listare si pentru elaborare de situatii derivate. Rapoartele sunt generate pe baza unor modele/sabloane XLS, astfel incat forma/stilul situatiilor elaborate sa se poata adapta intre anumite limite.
Observatie: Data din cuprins reprezinta perioada la care sau pana la care se refera continutul raportului. Data si ora extragerii datelor este antetul foii Date.
DocUti- este o documentatie de descriere si de utilizare a raportului.
Date- cuprinde datele extrase din programele HAMOR Soft intr-un format care se poate folosi ulterior de catre utilizator la generarea unor situatii noi. De fapt si foile de tip situatii din raport sunt generate pe baza datelor din aceasta foaie.
Daca se modifica valorile din Date, foile de tip Situatie sunt regenerate.
La unele rapoarte (ex. Situatia conturilor) in Date exista coloane care se pot marca in vederea includerii datelor in diverse Situatii. La includerea in grafice se poate indica si culoarea elementului corespunzator.
Situatii- sunt foi puse in format grafic, utilizabile pentru vizualizare si listare.
La vizualizare, la derulare pe verticala capul de tabel ramane blocat, iar la derulare pe orizontala datele de identificare din primele coloane raman blocate.
Foaia este pregatita pentru listare paginata pe A4: cu antet, cu subsol, cu numerotare pagini, cu repetarea capului de tabel pe fiecare pagina.
Unele situatii, daca sunt vizualizate in format XLS ReadWrite, sunt conversationale, in sensul ca utilizatorul poate sa faca diverse selectii (ex. la pivot tabel) sau se pot vizualiza datele la diverse nivele (ex. la situatii cu subtotal).